Pour traduire du néerlandais au français

J'aimerais bien traduire destextes en neerlandais au français
12 réponses pour «
pour traduire du néerlandais au français
 »
Réponse de Jean R.
Le 25/08/2009 é 20h09
Que faut-il traduire ?
Réponse de Jean R.
Le 15/06/2011 é 14h07
Pour les traductions, il existe par exemple " //translate.google.com ". Cependant, rien ne vaut une traduction faite par un être humain. Les traductions faites par les logiciels sont souvent approximatives, et parfois aberrantes.
Référence(s) :
expérience
Réponse de heitorbarroso
Le 06/02/2012 é 20h32
« De partij anderzijds zal onmiddellijk na de bebouwing van zijn huis op zijn kosten voetpaden moeten aanleggen, volgens de aanduidingen van de betreffende plannen en beschrijving in het bijzonder lastenboek, dit volgens beslissing van de Gemeenteraad van Gijzegem in zitting van zes november negentienhonderd zeventig en het akkoord van de eigenaars van zelfde datum waarvan sprake in de hiernavermelde verkavelingsakte. Indien de partij anderzijds haar op te richten woning niet aansluit aan het distributienet der Electriciteitsmaatschappij binnen de vijf jaar vanaf de oprichting van het net, verplicht zij zich uitdrukkelijk een vergoeding van tien duizend frank te betalen aan partij enerzijds. »
Réponse de Jean R.
Le 06/02/2012 é 23h10
« Immédiatement après la construction de sa maison, la partie d'autre part devra construire des trottoirs à ses frais, suivant les indications des plans concernés et la description en particulier dans le cahier des charges, cela suivant la décision du Conseil communal de Gijzegem en session du six novembre mille neuf cent soixante-dix et l'accord des propriétaires de la même date dont question dans l'acte de lotissement mentionné ci-après. Si la partie d'autre part ne connecte pas son logement à construire au réseau de distribution de la Compagnie d'Électricité dans les cinq ans à partir de l'installation du réseau, elle s'expose explicitement à payer un dédommagement de dix mille francs à la partie d'une part ».
Réponse de heitorbarroso
Le 07/02/2012 é 16h00
Je vous remercie pour la traduction c'est formidable ce site vraiment très content encore merci heitorbarroso
Réponse de heitorbarroso
Le 07/02/2012 é 16h13
“Het goed is overeenkomstig de planologische voorzieningen van het bij KB van 30 mei 1978 vastgesteld gewestplan Aalst-Ninove-Geraardsbergen-Zottegem gelegen in een woongebied waarvoor art. 5.1.0 van het KB van 28 december 1972 van toepassing is. Het goed is gelegen binnen het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan, de afbakening regionaalstedelijk gebied Aalst, BVR van 10-07-2003 en publicatie BS van 02-09-2003. Het goed is niet gelegen binnen de grenzen van een goedgekeurd bijzonder plan van aanleg. Het goed is gelegen binnen de omschrijving van een behoorlijk ver-gunde en niet-vervallen verkaveling met ref. V1965-501-1, goedge-keurd door het college van burgemeester en schepenen op 1 mei 1965. Op 21 mei 1990 leverde het college van burgemeester en schepenen een stedenbouwkundige vergunning af voor het bouwen van een garage en berging en slopen. (referte 1990/279)”.
Réponse de heitorbarroso
Le 07/02/2012 é 16h16
Sectie : A Nummer : 0156 F Verder « deze grond » genoemd 2. Inhoud van het bodemattest De OVAM beschikt voor deze grond niet over relevante gegevens met betrekking tot de bodemkwaliteit. Dit bodemattest vervangt alle vorige bodemattesten. Opmerkingen 1. Risicogronden kunnen slechts overgedragen worden als er voor-af een oriënterend bodemonderzoek aan de OVAM is bezorgd met melding van de overdracht. 2. Bijkomende informatie over de overdrachtsregeling: www.overdracht.ovam.be 3. Als er bodem wordt uitgegraven, afgevoerd of ontvangen, gelden de regels van grondverzet. Meer informatie: www.ovam.be/grondverzet Te Mechelen, 04.02.2011”.
Réponse de Jean R.
Le 13/03/2012 é 23h59
« Le bien correspond aux commodités planologiques du plan, établi par l'AR (Arrêté Royal) du 30 mai 1978, de la région Alost-Ninove-Grammont-Zottegem située dans une zone d'habitation en application de l'article 5.1.0 de l'AR du 28 décembre 1972. Le bien est situé dans le plan d'exécution spatial régional, la délimitation de l'agglomération urbaine régionale d'Alost, BVR (Arrêté du Gouvernement Flamand) du 10.07.2003 et publication MB (Moniteur Belge) du 02.09.2003. Le bien n'est pas situé dans les frontières d'un plan de construction particulier approuvé. Le bien se situe dans la description d'un lotissement convenable accordé et non délabré dont la référence est "V1965-501-1 ", approuvé par le collège du bourgmestre et échevins le 1er mai 1965. Le 21 mai 1990, le collège du bourgmestre et échevins a délivré une autorisation urbanistique pour la construction d'un garage, d'un entrepôt et de démolitions (référence 1990/279). » (Et le texte de 16h16 a déjà été traduit)
Référence(s) :
www.lexilogos.com/neerlandais_langue_dictionnaires.htm
Réponse de SuperBibi
Le 17/10/2012 é 10h59
Bjr, qui peut m'aider à trouver une équivalence pour l'expression "het is vijf voor twaalf" ? Merci
Réponse de Jean R.
Le 18/10/2012 é 11h39
Bonjour, « het is vijf vóór twaalf » signifie « il est douze heures moins cinq ».
Réponse de allicantrobert
Le 03/03/2013 é 13h57
Bonjour Qui peut SVP m'aider à traduire ce texte ? Je lui serais hyper reconnaissant car celle de google translate est incompréhensible. MERCI Nadat de Marktgevoel delegatie voor de afwisseling keurig op tijd was ingecheckt op Pharming HQ, konden we genieten van het eerste Pharming dividend in 2013. Thee, Koffie, Water en wat voorverpakte koffie koekjes, die Kennie sneller naar binnen wist te werken, dan Pharming aandelen kon emitteren. Ondanks dat er op de BAVA slechts gestemd kon worden over een paar agendapunten en er geen rondvraag was ingedeeld, ging Sijmen de Vries toch uitgebeid in op de gestelde vragen door het publiek. Dit publiek bestond voornamelijk uit Pharming personeel, een notulist, 1 VEB afgevaardigde, de mannen van Kingsbrook & Co en nog een stuk op 3 particuliere beleggers. Totaal waren er ruim 212 miljoen aandelen aanwezig. Bij de stemming viel het me op dat er unaniem voor werd gestemd (ook door de VEB) op de verruiming van het maatschappelijk kapitaal & de reverse stock split. Het enige punt waar de VEB op tegenstemde, was de machtiging aan de directie om het komende jaar ook de volledige 450M aandelen uit te kunnen geven, ondanks dat Pharming niet verwachtte dat er zoveel nieuwe stukken bij zouden komen. De VEB zal overigens aan de koopkant moeten opereren, willen ze er op de volgende AVA weer bij zijn. Hun 3 aandelen zullen tijdens de RS namelijk cash worden afgewikkeld... Tot zover de statistieken, nu een sfeer en vraag impressie door de auteur van dit artikel. Allereerst viel me op dat de sfeer zeer relaxed was. Gezien het koersverloop van Pharming, had ik wel wat vuurwerk verwacht van het believersgilde. Die schitterden echter door hun afwezigheid en hebben enkel vanachter hun PC een grote bek. Ook de VEB was zeer mild. De tijden dat Don Pedro de board van slecht presterende bedrijven te lijf ging, komt helaas nooit meer terug vrees ik. De reden van de Reverse Split (ingaande op dinsdag 5 maart) en de verruiming van het aandelenkapitaal is eenvoudig. Zolang Pharming nog niet voldoende omzet maakt, zal men nieuw geld op moeten halen. Aangezien de banken nog geen geld willen lenen aan Pharming, kan dit alleen door aandelen te emitteren. De lopende convo is volgens Sijmen een veel beter alternatief dan b.v. de emissie van destijds 100M aandelen op 12 cent (terwijl de beurskoers zo'n 40 cent deed). Aangezien de korting op de convo slechts 6,5% is op de VWAP van de 10 laagste dagen in de maand en er een rente van 8,5% betaald hoeft te worden over de gemiddelde looptijd van 4 maanden. De reden dat Pharming het kapitaal gelijk met een factor 3,5x heeft verhoogd, is dat men zo wil voorkomen dat partijen door hebben wanneer de bodem van de kas in zicht komt. Momenteel stonden er 1,19G stukken uit en men kon maar tot 1,3G gaan. Bepaalde partijen zouden Pharming dan wurg constructies kunnen opleggen omdat het bedrijf niet op korte termijn in staat zou zijn om vers geld op te halen. Dit aangezien het maatschappelijk kapitaal te beperkt was en men minimaal 6 weken nodig heeft om een BAVA uit te schrijven om dit kapitaal te kunnen verhogen. Nu kan Pharming voorlopig even vooruit. Doordat de conversiekoers van de E16,35M convo afhangt van de toekomstige beurskoers, is op voorhand niet te voorspellen hoeveel nieuwe aandelen er bij zullen komen. Overigens kan Pharming er ook voor kiezen om de convo tegen contanten af te lossen in de toekomst, maar het lijkt me sterk dat dat zal gebeuren. Pharming zal in H1 2013 (hopelijk april) een BLA indienen bij de FDA en die zullen dan binnen 2 maanden vertellen of ze er mee aan de slag gaan, of dat Pharming beter werk moet afleveren. Mocht de FDA gaan onderzoeken, krijgt Pharming E3,5M van partner Santarus en zal de FDA na zo'n 10 maanden goedkeuring kunnen geven, of meer info vragen. Tot die tijd zijn er dus in elk geval onvoldoende inkomsten. Pharming kan trouwens niet meer personeel ontslaan aangezien er tijdens de goedkeurings procedure volop handelingen door Pharming moeten worden verricht om de FDA tijdens het onderzoek te voorzien van informatie. Mocht er dus half 2014 goedkeuring van de FDA gaan komen, kan Ruconest ook in de VS in de schappen terecht komen. Dit zal vermoedelijk weer een E14M aan milestone payment gaan genereren en men hoopt na een tijdje een omzet van E100M op jaarbasis te kunnen halen. In de VS schijnt men namelijk veel makkelijker dure medicijnen voor te schrijven. Concurrenten van Pharming hebben in enkele jaren met soortgelijke medicijnen vanuit het niets een gezamenlijke jaaromzet van E350M gehaald, dus een raming van 100M is volgens Sijmen geen overdreven schatting. Tot zover mijn BAVA verslag. Auteur bezit nog steeds een long positie en was onaangenaam verrast door de felle daling van de koers na de BAVA. Dit omdat er eigenlijk niets aan slecht nieuws naar buiten was gekomen wat normaal een daling zou veroorzaken. Blijkbaar hadden beleggers gehoopt op goed nieuws, wat er ook niet te melden was.
Réponse de Jean R.
Le 03/03/2013 é 23h10
Traduction des 5 premiers paragraphes : « Après que la délégation " sentiment de marché " pour l'alternance s'est faite enregistrer bien à temps sur Pharming HQ, nous pouvions jouir du premier dividende Pharming en 2013. Thé, café, eau et un peu de biscuits thé préconditionnés, que Kennie savait avoir plus vite une action à l'intérieur, alors Pharming pouvait émettre des parts. Malgré tout ce qui avait pu à peine être voté à BAVA sur deux points d'agenda et le fait qu'aucun tour de table n'avait été organisé, Sijmen de Vries alla quand même s'étendre sur les questions posées par le public. Ce public consistait principalement en personnel de Pharming, un preneur, 1 délégué VEB, les hommes de " Kingsbrook et Co " et encore une partie sur 3 investisseurs particuliers. Au total il y avait plus de 212 millions de parts présentes. Lors du vote, il m'a semblé qu'il a été décidé unanimement (y compris par la VEB) l'élargissement du capital de la compagnie et la fusion des parts. L'unique point où la VEB a voté contre, était l'autorisation pour la direction l'année prochaine de dépenser encore des parts de la totalité des 450M, bien que Pharming ne s'attendait pas à ce que tant de nouvelles parties changeraient d'opinion. La VEB va d'ailleurs devoir opérer du côté achat, s'ils veulent de nouveau être sur l'AVA suivant. Pendant le RS, leurs 3 parts seront notamment liquidées au comptant...Tant pis pour les statistiques, voici maintenant une impression de l'auteur de cet article. Tout d'abord, il me semblait que l'atmosphère était très détendue. Vu l'évolution du cours de Pharming, je m'étais bien attendu à quelque grabuge de la part de la guilde des croyants. Ceux-ci brillèrent cependant par leur absence et n'ont une grande gu... que derrière leur PC. Même la VEB fut très bienveillante. Je crains que les temps où Don Pedro s'occupait du collège des entreprises qui travaillent mal ne reviennent hélas plus jamais. La raison de la fusion des parts (débutant ce mardi 5 mars) et de l'élargissement du capital des parts est simple : aussi longtemps que Pharming ne fait pas un chiffre d'affaires suffisant, on devra chercher de l'argent neuf. Puisque les banques ne veulent pas encore prêter d'argent à Pharming, elle ne peut émettre que via des parts. Le convo en cours est, selon Sijmen, une bien meilleure alternative que par exemple que l'émission des parts de 100M anciens à 12 cents (alors que le cours de la Bourse l'a fait à 40 cents) ; puisque la réduction sur le convo n'est que de 6,5 % sur la WVAP des 10 derniers jours du mois et qu'un intérêt de 8,5 % a besoin d'être payé sur la période moyenne de 4 mois ».