Magistére Anglais Université d'Alger

Je cherche des ancients sujets d'examen de Magistére Anglais à l'Université d'Alger spécialité "Litterature et Civilisation Anglaise ". je compte sur votre collaboration . Merci d'avance .
3 réponses pour «
Magistére Anglais Université d'Alger
 »
Réponse anonyme
Le 16/12/2009 é 14h42
Bonjour, concernant les types de questions je peux t'en donner qlques uns: Année 1998: Choose either (a) or (b): a) Discuss the extent to which "Grammar" can be viewed as order-seeking and / or order-imposing. b) Linguistics provides us with a large part of the theoretical basis of language teaching. Can we then assume that to be a good teacher one has to have a thorough training in linguistics? Année 1999: select one question only. Time allowed 3 hours. 1- Assess the different meanings of the concept of "rule" from the perspective of traditional linguistics and modern linguistics. 2- "Structural approaches to foreign language learning produce structurally competent but communicatively incompetent learners". Discuss fully. Année 2000: Choose either (a) or (b): a) "At an abstract level, beneath the surface variation, languages are remarkably similar in form and function to certain universal principles" (Akmajian et al 1984:7) Discuss. b) comment on this statement made by J Lyons (1965): "It is certainly the case that many of the attitudes and ideas of linguistics today seem to result from a synthesis of certain traditional ideas, with ideas directly opposed to them, their antithesis expressed by linguists of a previous generation" Année 2002: The concept of 'native speaker' is central in linguistics, but it often leads to a number of difficulties when one tries to define it. Consider some aspects that might be critical to the definition of this concept. Good luck !!!
Référence(s) :
expérience personnelle
Réponse de Djoumana
Le 17/12/2009 é 11h57
Oh, pile la question que je me pose depuis quelques temps !! La réponse du dessus est parfaite ^_^ merci à son auteur. Mais, y aurait-il des exemples de questions concernant la spécialité Littérature/Civilisation ? Pour voir, à peu près, autour de quoi ça tourne... Merci =)
Référence(s) :
Moi-même
Réponse anonyme
Le 18/05/2017 é 12h55
Je veut ou bien avoir des cours magistaire anglais ou linguistic