Selam
Arkadasim sen nereyi aradinki ?
Kurs icin hic para odemiyecen doktor icinde odemiyeceksin ve viza icinde
Kurs icin OFi Tarafindan 40 saatlik kurstur ve bu fransa devleti karsiliyor ve doktor icinde sen onu bunu dinleme senin kafani karistiryorlar
sadece sana verdigi o numarayi aracaksin ve randevu alacaksin okadar senin hic para odecegin bisey yok
Bilmem ; esime arkadasi demis ben evlendim cok para odedim;bende stres yapiyom bu ne bicim is diye
cuma gunu esim viza dosyasini verdi istanbul konsolosa ; bize pazartesi gunu kurs icin arayin dedim 2gundur ariyoz dosya gelmedi diyo ofii istanbul ; ustelik bide kiziyolar
kac gunde gelir
Arkadaslar ben bisey ogrenmek istiyorum,vize dosyasini yaparken ilk once konsolokluga mi telefon edilecek yoksa Istanbul ofii'ye mi?
Ilk once konsolosluga mi gidilecek yoksa Ofii'ye mi onu anlamiyorum beni aydinlatabilirseniz sevinirim
Viza dosyasini konsolosu arayip onlara vereceksin; ve sonra konsolos sana dosyeyi aldiktan sonra ofii numarasini verecek ve arayin diyecek; ama sen konsolostan viza dosya vermek icin gun al
insallah yardimci olabildim
Daha fransiz evlenme cuzdani alamadim onu bekliyorum ama iyi anladimsa o geldikten sonra telefon edecegim randevu almam lazim ama Fransiz konsoloslugu telefon numarasi nedir,Offi nin numarasi nedir bilen var mi?
Arkadasim , fransiz evlenme cuzdani kisa bi sure icinde elinde oluyor; bence sen marie telefon ac ve sor yoksa onlar seni arayana kadar cok zaman surer sen her gun mairie ara insallah gelmistir:) bu arada fransiz evlenme cuzdani esine lazim viza dosyasi icin ben originali gonderdim chronoposta sonra dosyayi tamamladiktan sonra 0212 312 80 95 numarayi ara sana yakin zaman icinde gun verirler dosyayi getir diye;;ofii numarasini konsolos veriyor dosya tamam olduktan sonra
sen ama marie ara gerekire her gun
arkadaslar konsolos kac gunde yoluyor dosyayi OFII cunku ariyoz dosya gelmedi diyor istanbul konsoloslugu ve istanbul ofii
cevaplariniz cin tsk ederim
J'aurais quelques questions:
Quand on donne les dossiers de CCAM + Transcription acte de mariage, si j'ai bien compris il ne faut qu'attendre d'avoir le livret de famille français pour commencer de préparer le dossier de visa pas besoin d'attendre la réponse du CCAM?
Deuxième questions, dès qu'on reçoit le livret de famille quels sont les formalités a suivre dans l'ordre pour la demande de visa?Qui contacté,Quel numéro?
Merci pour vos réponses
Roro les formalités a suivre sont celle ci :
LISTE DES DOCUMENTS POUR UNE DEMANDE DE VISA D'ETABLISSEMENT
POUR LE CONJOINT
D'UN RESSORTISSANT FRANCAIS
1) 3 formulaires de demande de visa long séjour (disponible sur le site internet du Consulat général www.consulfrance-istanbul.org)
2) 4 photos récentes aux normes sur fond blanc dont trois collées sur chaque formulaire + 1 photo libre
3) Passeport (émis il y a moins de 10 ans ayant encore au minimum un an et 3 mois de validité) : photocopies des pages contenant les données personnelles
4) Preuve du mariage :
- si le mariage a été célébré en France : copie intégrale récente (moins de 2 mois) de l’acte de mariage et livret de famille
- si le mariage a été célébré à l’étranger : copie de la transcription de l’acte de mariage dans les registres de l’état civil consulaire français et livret de famille
5) Justificatif de la nationalité française du conjoint : carte nationale d’identité française + une photocopie
6) Justificatif de la résidence en France du conjoint français ou de son intention d’y résider ou lettre explicative.
ATTENTION:
En vue de déposer votre dossier au Consulat Général vous voudrez bien prendre rendez-vous auprès de notre centre d’appel : tél. : 0850 210 00 21
Des pièces supplémentaires peuvent être demandées lors du dépôt de la demande de visa.
je te les laissent aussi en turc :
1) Üç uzun süreli form (www.consulfrance-istanbul.org sitesinden temin edilebilir)
2) Arka fon beyaz 4 resim (her forma birer resim yapıştırılacak, bir tanesi ise müracaatla birlikte teslim edilecek)
3) Pasaport ( veriliş tarihi 10 yıldan daha az ve geçerlilik süresi en az 1 yıl ve 3 ay olmalı) + kimlik bilgilerin bulunduğu sayfa fotokopileri teslim edilmeli
4) Evliliğin ıspatı:
- Evlilik Fransa’da gerçekleşmişse: Son iki ay içinde alınmış evlilik kaydı ve aile cüzdanı + fotokopisi
- Evlilik yabancı bir ülkede gerçekleşmişse: Fransa Başkonsolosluğu tarafından yapılan evlilik kaydının bir kopyası ve aile cüzdanı
5) Eşlerden birinin fransız vatandaşlığın kanıtı : Nüfus cüzdanı + fotokopisi
6) Fransız vatandaşı olan eşin Fransa’da ikamet ettiğinin kanıtı veya ikamet etmeye niyeti olduğunu belirten dilekçe
DİKKAT:
Müracaatınızı Fransız Başkonsolosluğuna teslim edebilmeniz için lütfen çağrı merkezimizden randevu alınız : tel : 0850 210 00 21
Konsolosluk tarafından gerekli görüldüğü listede yer almayan ek evraklar da istenilebilir.
voila
Bonjour,
j'ai recu le livret de famille francais aujourd'hui et mon mari a téléphoné de suite au numéro et a rendez vous des demain matin comment ca se passe après ? il y a un autre rendez vous avec l'offi ? en combien de temps il pourra commencer ses cours et donc venir en france ?
merci
Pour ma part j'ai été recupérer mon livret de famille ce matin et mon mari a téléphoné de suite après, notre dossier est pret, attend d'avoir tout ce qu'il te faut pour appeler, mon mari a eu de la chance d'avoir un rdv du jour pour le lendemain, il doit faire la route dès ce soir pour être a l'heure demain matin a istanbul
Ttcommoi
ton mari doit presente le livret de famille francais o consulat
mon mari est deja alle donne le dossier il lui on demande le livret de famille francais; heureusement que je lui avais envoyer avec la poste
Oui c'est pour ça que je demandais car il faut le livret de famille ou des photopies conformes pour faire le dossier visa,ttcommoi tu nous dira demain ce qu'il demande au rdv et si il faut ou pas le dossier visa complet pour ce rdv...
Bah moi il est hors de question que j'envoie le livret de famille par la poste je lui est scanné les differentes pages du livret et voila comme l'avais dis Kucacadi